مجله سئو

سئو چیست؟

سئو چیست؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که مجموعه ای از اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک است. از آنجایی که جستجوی ارگانیک برجسته ترین راه برای افراد برای کشف و دسترسی به محتوای آنلاین است، یک استراتژی SEO خوب برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما ضروری است.


چرا سئو مهم است؟

برای درک ارزش سئو، اجازه دهید تعریف خود را به سه بخش تقسیم کنیم:


نتایج جستجوی ارگانیک: فهرست‌های بدون پرداخت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) که موتور جستجو تعیین کرده است به درخواست کاربر مرتبط است. تبلیغات (در این زمینه، تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک) بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهند. نتایج جستجوی ارگانیک از این تبلیغات متمایز است زیرا آنها بر اساس الگوریتم های رتبه بندی ارگانیک موتور جستجو قرار می گیرند تا پیشنهادات تبلیغ کننده. شما نمی توانید برای رتبه بندی صفحه خود در نتایج جستجوی ارگانیک هزینه ای بپردازید.

نتایج جستجوی ارگانیک در مقابل پولی

کیفیت ترافیک ارگانیک: کاربر و درخواست جستجوی او چقدر به محتوای موجود در وب سایت شما مرتبط است. شما می توانید تمام بازدیدکنندگان جهان را جذب کنید، اما اگر آنها به سایت شما می آیند زیرا گوگل به آنها می گوید که شما منبعی برای رایانه های اپل هستید، در حالی که واقعاً کشاورز هستید که سیب می فروشید، این بازدیدکنندگان احتمالاً سایت شما را بدون آن ترک خواهند کرد. تکمیل هر گونه تبدیل ترافیک با کیفیت بالا فقط شامل بازدیدکنندگانی می شود که واقعاً به محصولات، اطلاعات یا سایر منابعی که سایت شما ارائه می دهد علاقه مند هستند. سئوی با کیفیت بالا بر تلاش موتور جستجو برای تطبیق هدف جستجوی کاربر با صفحات وب لیست شده در SERP سرمایه گذاری می کند.

مقدار ترافیک ارگانیک: تعداد کاربرانی که از طریق نتایج جستجوی ارگانیک به سایت شما می رسند. کاربران به احتمال زیاد روی نتایج جستجویی که نزدیک بالای SERP ظاهر می شوند کلیک می کنند، به همین دلیل مهم است که از استراتژی SEO خود برای رتبه بندی صفحات مرتبط تا آنجا که می توانید استفاده کنید. هر چه بازدیدکنندگان باکیفیت بیشتری را به سایت خود جذب کنید، احتمال افزایش تبدیل های ارزشمند بیشتر می شود.

اگر شما یک آژانس یا سئو داخلی هستید که به دنبال منابعی برای آموزش مشتریان یا سهامداران شرکت خود در مورد بازاریابی جستجو هستید، پیشنهاد می کنیم این ارائه را در مورد اصول و ارزش سئو کپی کنید، شخصی سازی کنید و به اشتراک بگذارید.


سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از خزنده هایی که گاهی ربات یا عنکبوت نیز نامیده می شوند، برای جمع آوری اطلاعات در مورد تمام محتوایی که می توانند در اینترنت پیدا کنند، استفاده می کنند. خزنده از یک صفحه وب شناخته شده شروع می شود و پیوندهای داخلی به صفحات داخل آن سایت و همچنین پیوندهای خارجی به صفحات سایر سایت ها را دنبال می کند. محتوای موجود در آن صفحات، به‌علاوه زمینه پیوندهایی که دنبال می‌کند، به خزنده کمک می‌کند تا بفهمد هر صفحه درباره چیست و چگونه از نظر معنایی به همه صفحات دیگر در پایگاه داده عظیم موتور جستجو، به نام فهرست، متصل است. سئو ویکی پدیا


هنگامی که کاربر یک پرس و جو را در کادر جستجو تایپ می کند یا بیان می کند، موتور جستجو از الگوریتم های پیچیده استفاده می کند تا آنچه را که معتقد است دقیق ترین و مفیدترین لیست نتایج برای آن پرس و جو است، بیرون بیاورد. این نتایج ارگانیک می‌تواند شامل صفحات وب پر از متن، مقاله‌های خبری، تصاویر، ویدیوها، فهرست‌های کسب‌وکار محلی و دیگر انواع محتوای خاص باشد.


عوامل زیادی در الگوریتم‌های موتورهای جستجو وجود دارد، و این عوامل همیشه در حال تغییر هستند تا با تغییر رفتار کاربر و پیشرفت‌های یادگیری ماشین همگام شوند. در اینجا نحوه رتبه بندی گروهی از کارشناسان اهمیت آنها آمده است:


نتایج نظرسنجی فاکتورهای رتبه بندی گوگل

سئوکاران از درک خود از این عوامل رتبه‌بندی برای توسعه و اجرای استراتژی‌های بازاریابی جستجو استفاده می‌کنند که شامل تعادلی از بهترین شیوه‌های درون صفحه، خارج از صفحه و فنی است. سازمانی که امیدوار است رتبه های بالای SERP را به دست آورد و حفظ کند و در نتیجه ترافیک کاربران با کیفیت بالا را زیاد کند، باید از استراتژی ای استفاده کند که تجربه کاربر را در اولویت قرار دهد، تاکتیک های رتبه بندی غیر دستکاری را به کار گیرد و در کنار موتورهای جستجو و کاربران تکامل یابد. تغییر رفتارها


لازم به ذکر است که در حالی که سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال مانند بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و مدیریت جامعه اغلب با SEO مرتبط هستند، این تاکتیک‌های دیگر عموماً مرتبط هستند. خارج از محدوده و تعریف بازاریابی جستجوی سنتی. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این زمینه ها هستید، بلاگ Moz شامل دسته های مرتبط با همه این موضوعات و سایر موضوعات نیز می شود. سئو سایت


پیشرفت سئوی خود را با Moz Pro اندازه گیری و پیگیری کنید

ابزارهای تحقیقاتی Moz Pro و تجزیه و تحلیل SEO به شما کمک می کند تا سایت خود را به سطح بالاتری ببرید. یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه از ما بگیرید و ببینید چه چیزی می توانید به دست آورید:





چگونه می توانم بهترین شیوه های سئو را یاد بگیرم؟

Moz بهترین منابع در وب را برای یادگیری سئو ارائه می دهد. اگر کاملاً تازه وارد دنیای بازاریابی جستجو شده اید، از همان ابتدا شروع کنید و راهنمای به روز شده مبتدیان برای سئو را مطالعه کنید. اگر در مورد یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید یا می خواهید محتوای بیشتری را برای تمام سطوح تخصص کاوش کنید، che

تمام گزینه های یادگیری ما را در زیر بررسی کنید.


مرکز آموزش سئو

تو اینجایی! مقاله‌های رایگانی مانند این را در طیف گسترده‌ای از موضوعات، از اصول SEO گرفته تا جستجوی محلی و استراتژی‌های سایت‌های موبایل و بین‌المللی، کاوش کنید. مرکز یادگیری بر اساس موضوع برای پیمایش آسان سازماندهی شده است، و هر مقاله شامل پیوندهایی به محتوای دیگری است که ممکن است در طول مسیر برایتان مفید باشد. نیلانت


آکادمی Moz

برای کسانی که در مورد سرمایه گذاری در آموزش SEO خود جدی هستند، آکادمی Moz کاتالوگ گسترده ای از دوره های آموزشی درخواستی را ارائه می دهد که توسط مربیان خبره رهبری می شود و با یادگیری عملی طراحی شده است. علاوه بر دوره‌های متنوع برای تمام سطوح مهارت، ما فرصتی برای کسب اعتبار صنعتی ارزشمند با گواهینامه‌های کلاس جهانی خود در زمینه SEO Essentials و Technical SEO ارائه می‌دهیم.


راهنماهای چگونه

راهنمای سئوی ما که توسط کارشناسان برتر این صنعت نوشته و گردآوری شده است، از ممیزی سایت شما برای موفقیت فنی گرفته تا استخدام بهترین مدیران سئو بر اساس سطح مهارت سازماندهی شده و به صورت رایگان در دسترس است.


وبلاگ Moz

وبلاگ Moz که مدت‌ها به عنوان یکی از با ارزش‌ترین مکان‌های اینترنت برای اطلاعات سئو در نظر گرفته می‌شود، بر اساس دسته‌بندی به راحتی قابل کاوش است و شامل مشارکت‌های متخصصان در سراسر صنعت است. این وبلاگ مجموعه های محبوب جمعه تخته سفید ما و همچنین به روز رسانی های ارزشمند چندین بار در هفته در همه زمینه های SEO را در خود جای داده است.


وبینارهای درخواستی

مجموعه وبینار ما شامل گفتگوهایی در مورد آخرین نوآوری ها در بازاریابی جستجو است که توسط تیم متخصصان موضوع Moz میزبانی می شود. این تجربه کنفرانس بازاریابی بر حسب تقاضا است.


پرسش و پاسخ سئو

انجمن پرسش و پاسخ Moz که توسط انجمن ما متشکل از بیش از 500000 بازاریاب دیجیتال پشتیبانی می‌شود، صدها هزار سؤال و پاسخ SEO را از افرادی مانند شما ارائه می‌دهد. به انجمن بپیوندید و سؤال خود را بپرسید، یا بحث‌های مربوط به همه چیز از ابزار Moz گرفته تا سایر حوزه‌های بازاریابی را مرور کنید.


داستان موفقیت در سئو شما از اینجا شروع می شود. یادگیری مبارک!

منبع : moz


برچسب ها : سئو ,
+ نوشته شده در يکشنبه 28 آذر 1400ساعت 10:31 توسط امیر علی | | تعداد بازدید : 13

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]