مجله سئو

درآمد یوتیوب چقدر است؟

درآمد یوتیوب چقدر است؟

در این مقاله درآمد یوتیوبرها به‌ازای هر 1000 بازدید را بررسی می‌نماییم و قصد داریم تا با ارائه یک مبلغ مشخص پاسخی دقیق به سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟} بدهیم. در انتها و با بررسی‌های صورت پذیرفته دریافتیم که یوتیوبرهای ایرانی بابت هر هزار بازدید، حدوداً 4 دلار دریافت می‌کنند.

همواره کسب درآمد از کاری که دوستش داشته باشید، لذت‌بخش است. چند سالی است که یوتیوب پا به عرصه فضای مجازی گذاشته است و به شما این امکان را می‌دهد که با ساختن ویدیو از کاری که دوست دارید، درآمد کسب نمایید. امروزه یکی از موضوعات ترند در حوزه‌های فضای مجازی، موضوع کانال‌های یوتیوب و یوتیوبر شدن است. باتوجه‌به اینکه درآمدزایی از یوتیوب به شکل دلاری صورت می¬پذیرد، در یک سال اخیر سیل عظیمی از افراد به ساختن محتوا ویدیویی و به‌اصطلاح یوتیوبر شدن روی آورده‌اند تا بتوانند با کسب درآمد دلاری در ایران، آینده خود را تضمین کنند. اما درآمدزایی از طریق یوتیوب نیز چندان بی¬دردسر نیست و شما و کانال¬تان می¬بایست شرایط مدنظر یوتیوب را رعایت کنید. شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که به یوتیوبر شدن علاقه¬مند است و در حال حاضر بخواهید بدانید که درآمد یوتیوب چقدر است. اگر قصد دارید تا در این باره اطلاعاتی کسب نمایید تا پایان با ما همراه باشید.

شرایط کسب درآمد از یوتیوب

درآمد یوتیوب چقدر است

درآمد یوتیوب چقدر است

در ابتدای مقاله {درآمد یوتیوب چقدر است؟}، قصد داریم شرایط کسب درآمد از یوتیوب را مورد بررسی قرار دهیم، تا اگر شما نیز علاقه‌مندید تا یوتیوبر شوید، با سختی‌ها و مشکلات این راه تا حدودی آشنا باشید. برای اینکه کانال یوتیوب شما به درآمد برسد، باید شرایط زیر در کانال شما ایجاد شده باشد:

  • کانال یوتیوب شما می¬بایست حداقل 1000 سابسکرایب داشته باشد.
  • بازدید ویدیوهای کانال شما می¬بایست در یک سال اخیر به حدنصاب 4000 طول ویدئو {واچ تایم} رسیده باشد. به این معنا که حداقل 4000 بار باید ویدیوهای شما به طور کامل دیده شده باشند.
  • محتوای شما نیز باید بر اساس خط‌مشی و قوانین شرکت‌های گوگل باشد و شما نباید خط‌قرمزهای این شرکت را زیر پا بگذارید.
  • برای اینکه بتوانید درآمد خود را برداشت کنید، این مبلغ باید حداقل به 100 دلار رسیده باشد.

با اینکه کمی شرایط سخت به نظر می‌رسد و ممکن است در ابتدای راه دلسرد شوید، اما اگر خلاقیت و نوآوری داشته باشید و بتوانید ویدیوهای باکیفیتی را تولید و بارگذاری کنید، مطمئن باشید که به‌سرعت می‌توانید در بستر یوتیوب رشد کنید و مخاطبان زیادی را با خود همراه کنید. پیشنهاد نگارنده به شما عزیزان این است که در ابتدای امر، فیدبک ویدیوها را در نظر نگیرید و حداقل 50 ویدیو تولید نمایید و بر روی بستر یوتیوب آپلود کنید و سپس وضعیت کانال خود را ارزیابی نمایید.

درآمد یوتیوب به‌ازای هر 1000 بازدید چقدر است؟

شاید سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟} کلی و غیر قابل پاسخ دادن باشد، زیرا تعداد ویدیو که شما بر روی کانال خود آپلود می‌کنید، تعداد بازدید هر ویدیو و… در این درآمد مؤثر است و نقش بسزایی در میزان این درآمد دارد. پس بهتر است برای رسیدن به عددی مشخص که بتواند به‌عنوان پاسخی برای سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟} عنوان شود، درآمد به‌ازای هر 1000 بازدید را بررسی کنیم. یوتیوب برای هر 1000 بازدید تبلیغ عددی حدود 18 دلار را پرداخت می‌کند. اما این 18 دلار برای 1000 بازدید تبلیغ پرداخت می‌شود و نه برای 1000 بازدید ویدیو! درست است، موضوع کمی پیچیده شد. باید اشاره کنیم که هر بازدید از ویدیو، بازدید از تبلیغ محسوب نمی‌شود و ممکن است فرد تبلیغ را رد کند و هزینه این تبلیغ در درآمد شما محاسبه نشود. درآمد یوتیوب به‌ازای هر 1000 بازدید به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌تواند در بازۀ سه تا پنج دلار باشد. موارد زیر، عواملی هستند که می‌توانند بر روی درآمد پرداختی برای تبلیغات تأثیرگذار باشند.

  • میزان بازدید مخاطبان از ویدیو شما
  • تعداد کلیک‌های که یک ویدیو تبلیغاتی از طریق ویدیو شما دریافت می‌کند.
  • کیفیت تبلیغ
  • مسدودکننده ها
  • طول ویدیو و تعداد تبلیغی که بر روی ویدیو گنجانده می‌شود. {به این معنا که هرچقدر طول ویدیو شما بیشتر باشد، یوتیوب استقبال بیشتری از آن می‌کند و تبلیغ‌های بیشتری بر روی ویدیو شما قرار می‌گیرد.}

با مطالعه این بخش دریافتیم که چرا امروزه خیلی از ایرانی‌ها روی به یوتیوبر شدن آورده‌اند. شما نیز می‌توانید با استفاده از خلاقیت و نوآوری و ساخت ویدیوهای درجه یک، درآمد غیرفعالی برای خود ایجاد کنید و بتوانید در هر لحظه از طریق ویدیوهای خود درآمد کسب کنید. برای اینکه بتوانید تصور بهتری از درآمد یوتیوبرها داشته باشید، در بخش بعدی درآمد چند کانال یوتیوب فارسی را بررسی می‌کنیم و میزان درآمد آنها از یوتیوب را به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم.

معرفی کانال‌های معروف و پردرآمد فارسی

– کانال یوتیوب پوریا پوتک {PUTAK}:

کانال یوتیوب پوریا پوتک

کانال یوتیوب پوریا پوتک

پوریا پوتک یکی از خواننده‌های رپ فارسی است که مدتی می‌شود روی به یوتیوب آورده و توانسته با فعالیت منظم و بارگذاری روزانه ویدیوها به محبوبیت و فیدبک مناسبی در میان مخاطبان برسد. ویدیوهای او بیشتر در حوزه‌های رپ، فان و بازی هستند. کانال پوتک با بیش از 240 هزار سابسکرایبر از محبوب‌ترین کانال‌های یوتیوب فارسی است. البته اگر مشکل غیرفعال‌شدن سابسکرایب‌ها، یوتیوبرهای فارسی را اذیت نمی‌کرد، چه‌بسا که الان کانال پوتک از مرز یک میلیون سابسکرایبر نیز گذشته بود. بازدید ویدیوهای او در سی روز اخیر به مرز 13 میلیون بازدید نزدیک شده است و درآمد ماهانه او را می‌توان چیزی در حدود 50 هزار دلار تخمین زد. درآمد سالانه او نیز چیزی در حدود 600 هزار دلار می‌باشد که عدد قابل‌توجهی است. به طور تقریبی می‌توان گفت که پوتک به‌ازای هر 1000 بازدید مخاطبان از ویدیوهایش، چیزی در حدود 4 دلار دریافت می‌کند.

– کانال یوتیوب آریا کئوکسر {Aria keoxer}:

آریا کئوکسر

آریا کئوکسر

آریا کئوکسر یکی از قدیمی‌ترین یوتیوبرهای ایرانی است که یک دهه است که در این زمینه فعالیت می‌کند. آریا که در ترکیه زندگی می‌کند و صاحب کانالی با بیش از 250 هزار سابسکرایبر است. بازدید ویدیوهای او در یک ماه اخیری چیزی در حدود 9 میلیون بازدید بوده است. درآمد ماهانه او را می‌توان در حدود 35 هزار دلار تخمین زد، با احتساب این عدد درآمد سالانه او در حدود 400 هزار دلار است. باتوجه‌به ارقام مطرح شده، می‌توان گفت که اریا کئوکسر بابت هر هزار بازدید، 3.8 دلار دریافت می‌کند. اگر بخواهیم در مورد اریا به سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟}، پاسخ دهیم، باید گفت که آریا توانسته درآمدی جالب‌توجه و پایداری را ایجاد کند.

– کانال یوتیوب فرشاد سایلنت{Farshad Silent}:

فرشاد سایلنت

فرشاد سایلنت

فرشاد سایلنت یکی از پدیده‌های یوتیوب فارسی است که توانسته تنها با سه سال سابقه از مرز 200 هزار سابسکرایبر عبور کند و در حال حاضر 266 هزار سابسکرایبر دارد. او که در حال حاضر در کشور سوئد اقامت دارد، تابه‌حال بیش از 500 محتوا بر روی کانالش بارگذاری کرده است که این ویدیوها بیش از 140 میلیون بازدید داشته‌اند. ویدیوهای کانال فرشاد در یک ماه گذشته بیش از 9 میلیون بازدید داشته است و درآمد ماهانه او از یوتیوب چیزی در حدود 37 هزار دلار است. با بررسی و محاسبه می‌توان گفت که فرشاد بابت هر هزار بازدید از ویدیوهایش، 4 دلار از یوتیوب به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کند. درآمد سالانه او نیز بیش از 400 هزار دلار است که می‌توان گفت برای زندگی پادشاهانه در هر کشوری کافی است!

– تاکسیک گرل { toxic girl}:

تاکسیک گرل

تاکسیک گرل

کوثر عزیزی که صاحب کانال تاکسیک گرل است را می‌توان اولین استریمر دختر ایرانی دانست. او که در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کند، موفق شده است تا از مرز 100 هزار سابسکرایب در یوتیوب بگذرد و خود را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین یوتیوبرهای ایرانی مطرح کند. او در چنلش علاوه بر گیمینگ، ویدیوهای تحت عنوان ولاگ نیز منتشر می¬کند و از دلایل محبوبیت او می‌توان به همکاری‌اش با دیگر یوتیوبرها مثل میا پلیز، فرشاد سایلنت و … اشاره کرد. در حال حاضر او بیش از 115 هزار سابسکرایبر دارد و ویدیوهای او در یک ماه گذشته بیش از 2.2 میلیون بازدید داشته است. باتوجه‌به این میزان بازدید و سابسکرایب، می‌توان درآمد ماهانه او را در حدود 9 هزار دلار تخمین زد. با بررسی این عدد مشخص می‌شود که تاکسیک گرل بابت هر 1000 بازدید درآمدی در حدود 4.1 دلار دارد. امیر مهدی یوسف زاده

– موبونیوز{ mobonews}:

موبونیوز

موبونیوز

مهدی شجاری که فعالیتش را در اینستاگرام شروع کرد و به 2 میلیون فالوور اینستاگرام رسید، در پلتفرم یوتیوب نیز حضوری موفق داشته و توانسته در حدود سه سال فعالیت،به 118 هزار سابسکرایبر برسد. حوزه فعالیت موبونیوز تحلیل و بررسی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است و مهدی اشجاری در این ویدیوها، نقاط قوت و ضعف گوشی‌های مختلف را بررسی می‌نماید. او که در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کند، مجموعاً 507 محتوا بارگذاری کرده است که این ویدیوها بیش از 26 میلیون بازدید داشته‌اند. ویدیوهای کانال موبونیوز در یک ماه گذشته یک میلیون و سیصد هزار بازدید داشته‌اند که با این تفاسیر می‌توان درآمد ماهانه این کانال را چیزی در حدود 5 هزار دلار ارزیابی کرد. چنل یوتیوب نیلانت

– کانال کیودی پای {kewdiepie p}:

کیودی پای

کیودی پای

کیودی پای یا همان کیان، یوتیوبر ایرانی است که در حال حاضر در ایالات متحده اقامت دارد و در حوزه طنز و فان فعالیت می‌کند. او در حال حاضر بیش از 120 هزار سابسکرایبر دارد و یکی از موفق‌ترین یوتیوبرهای فارسی زبان است. او چند وقتی است که اطلاعات کانالش را مخفی کرده است و میزان دقیق از درآمد او در دسترس نیست اما انتظار می‌رود درآمدی مشابه موبونیوز داشته باشد.

جمع‌بندی

همان‌طور که از اسم مقاله {درآمد یوتیوب چقدر است؟} پیدا است، هدف نگارنده از نگارش این مطلب پاسخ به این سؤال است. اگر بخواهیم به شکلی کوتاه و خلاصه به سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟}، پاسخ دهیم، باید بگوییم که درآمد یوتیوب به‌ازای هر 1000 بازدید چیزی در حدود 4 دلار است و هر چه‌قدر تعداد بازدیدهای شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. در پایان مقاله {درآمد یوتیوب چقدر است؟}، امید است که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم که به سؤال شما عزیزان پاسخ کاملی بدهیم.

برای مشاهده دوره های آموزشی نیلانت به چنل یوتیوب نیلانت مراجعه کنید. (دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال)


Reference : nilanet


برچسب ها : یوتیوب ,
+ نوشته شده در دوشنبه 25 بهمن 1400ساعت 21:19 توسط امیر علی | | تعداد بازدید : 10

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]